W Collegium Novum mamy dla Was trzy formy kursu przygotowującego do Matury 2025, uwzględniające różne poziomy nauczania oraz indywidualne potrzeby i plany związane z dalszą edukacją:
grupa ruszyła – ostatnie wolne miejsca – możliwość dopisania
172 GODZINY ZAJĘĆ
Łączna liczba godzin
Najlepsza oferta na rynku edukacyjnym!
WYKŁADY + ĆWICZENIA
26 spotkań po 4 godziny
= 104 godziny lekcyjne
KONSULTACJE I SEMINARIA
to dodatkowe
10 godzin lekcyjnych
z nauczycielem
WARSZTATY
4 godziny jednorazowych warsztatów (różne do wyboru – zobacz w zakładce warsztaty)
MATERIAŁY DO KURSU
+ materiały drukowane
+ skrypty do wykładów
+ zestawy zadań testowych
+ tablice wzorów
DZIENNICZEK
pobieranie materiałów do nauki,
kontakt z wykładowcą,
oceny, prace domowe
PRÓBNA MATURA
Zewnętrzna matura próbna
4 godziny lekcyjne
PRACA WŁASNA
+ ze Skryptem w postaci elektronicznej
30 godzin lekcyjnych
+ z Zestawami Zadań Testowych
w postaci elektronicznej:
20 godzin lekcyjnych
NAGRANIA WYKŁADÓW
możliwość wykupienia dodatkowego dostępu do 40 godzin zarejestrowanych wykładów wybranego przedmiotu
DLA KOGO
Kto zyska najwięcej na kursie maturalnym z matematyki na poziomie podstawowym w warszawskim Collegium Novum:
Maturzyści przystępujący w roku 2025 do egzaminu z matematyki na poziomie podstawowym jako do obowiązkowego przedmiotu maturalnego;
Maturzyści przystępujący do egzaminu dojrzałości w roku 2026 (trzecioklasiści);
Maturzyści z lat ubiegłych, którzy pragną poprawić swoje wyniki maturalne.
Ponadto kurs matematyki na poziomie podstawowym w warszawskim w Collegium Novum jest:
dla każdego, kto chce uporządkować lub poszerzyć wiedzę z zakresu wymagań maturalnych obowiązujących na egzaminie z matematyki, a także zdobyć lub utrwalić umiejętności praktyczne podlegające ocenie na egzaminie,
dla osób gotowych w mobilizującym do nauki gronie kolegów i koleżanek podnosić swoje umiejętności,
dla tych, którzy w sposób systematyczny i bez presji czasu chcą przygotować się do egzaminu.
INFORMACJE O KURSIE
Organizatorem kursu jest Collegium Novum – Niepubliczna Placówka Kształcenia Ustawicznego wpisana do rejestru placówek oświatowych pod numerem 1241K.
Nasze biuro rekrutacyjne mieści się przy ulicy Polnej 10/14 lok. 13 w Warszawie. Zajęcia, od jesieni 2024 roku (w związku z rozwojem placówki), odbywają się w nowym miejscu – XXVII LO im. Tadeusza Czackiego przy ulicy Polnej 5 w Warszawie.
Tworząc program maturalnego kursu matematyki PP na rok 2025, uwzględniliśmy zmiany w podstawie programowej dotyczące nauczania matematyki w szkole ponadpodstawowej oraz wytyczne Centralnej Komisji Egzaminacyjnej do wymagań egzaminacyjnych, kryteriów oceniania oraz konstrukcji nowych arkuszy maturalnych.
W Collegium Novum kurs matematyki na poziomie podstawowym prowadzony jest nieomal od zera. Oznacza to, że każdy, nawet osoby, które przyszły do nas z minimalną wiedzą matematyczną i umiejętnościami w rozwiązywaniu zdań, są w stanie zdać maturę na dobrym poziomie, jeśli tylko w pełni skorzystają z oferty kursu.
Na kurs przeznaczone są 172 godziny lekcyjne.
Składniki kursu:
zajęcia z wykładowcą (wykład + ćwiczenia): 26 spotkań po 4 godziny = 104 godziny lekcyjne;
konsultacje/repetytoria z wykładowcą: 10 godzin lekcyjnych;
praca własna ze skryptem w postaci elektronicznej: 30 godzin lekcyjnych;
praca własna z Zestawami zadań testowych w postaci elektronicznej: 20 godzin lekcyjnych;
jednorazowe Warsztaty Umiejętności: 4 godziny lekcyjne;
zewnętrzna matura próbna: 4 godziny lekcyjne.
Łącznie: 124 godziny zajęć z wykładowcą w szkole, 50 godzin pracy własnej na wskazanych materiałach Collegium Novum, 4 godziny warsztatów oraz 4-godzinna matura próbna.
DODATKOWO OTRZYMUJESZ:
indywidualne konsultacje z wykładowcą przed lub po zajęciach (bez konieczności zapisywania się);
regularne sprawdziany pokazujące postępy w nauce;
wystarczającą do przygotowania liczbę arkuszy maturalnych – rozwiążemy ponad 20 arkuszy maturalnych (będą one w „rozdrobnionej” formie, pogrupowane w tematyczne sekcje maturalne);
możliwość wykupienia dodatkowego kursu Ostatni Trening (w styczniu), podczas którego rozwiążemy około 10 dodatkowych arkuszy maturalnych;
dostęp do elektronicznego Dzienniczka, który umożliwia pobieranie materiałów do nauki, kontakt z wykładowcą, sprawdzanie swoich ocen oraz co jest zadane jako praca domowa;
nowoczesną formę edukacji opartą m.in. na prezentacjach multimedialnych;
regularnie sprawdzane prace domowe;
zestawy do samodzielnej nauki;
możliwość odpracowania zajęć w przypadku nieobecności.
CO ZYSKUJESZ
dobrze przygotujesz się do egzaminu maturalnego, co da Ci poczucie pewności i bezpieczeństwa na egzaminie,
dokładnie powtórzysz i utrwalisz wiedzę obejmującą cztery lata nauki w szkole średniej pod kątem egzaminu,
uzupełnisz zaległości i braki w edukacji oraz poszerzysz i usystematyzujesz wiadomości z danego zakresu wymagań egzaminacyjnych,
przygotujesz się do matury z przedmiotów (i poziomów), których nie realizowałeś/nie realizowałaś w szkole (np. w ostatniej klasie),
wysoki poziom nauczania oraz kompetentni nauczyciele zmobilizują Cię do nauki oraz dadzą Ci gwarancję dobrego przygotowania do matury,
sporządzisz dokładne notatki i otrzymasz materiały ćwiczeniowe i powtórzeniowe,
będziesz się uczyć w przyjaznej i miłej atmosferze. Nie robimy drugiej szkoły, traktujemy Was jak ludzi dorosłych, którzy wiedzą, po co do nas przyszli:).
MATERIAŁY
Wszystkie poniżej wymienione materiały są wliczone w cenę kursu.
Materiały drukowane – kursant otrzymuje zestawy zadań wraz z kluczem odpowiedzi. Materiał ten zawiera w sobie również zadania do prac domowych.
Skrypt – to dokument w postaci elektronicznej przypisany do danych zajęć, przeznaczony do pracy własnej. Zawiera zagadnienia teoretyczne (definicje, twierdzenia, wzory), liczne przykłady rozwiązań typowych zadań maturalnych oraz rozwiązania niektórych zadań maturalnych wraz z komentarzem „czego oczekuje egzaminator”.
Zestawy Zadań Testowych – to kolejne dokumenty w postaci elektronicznej przypisane do danego wykładu, przeznaczone do pracy własnej. Zawierają one kilkanaście/kilkadziesiąt zadań testowych wraz z kluczem odpowiedzi.
Tablice Wzorów – udostępnianie w formie zarówno elektronicznej w Dzienniczku, jak również w postaci papierowej na wykładach.
NOWOŚĆ: NAGRANIA WYKŁADÓW Z MATEMATYKI PODSTAWOWEJ
Od roku szkolnego 2024/2025 wprowadzamy możliwość dokupienia do regularnego kursu dodatkowych wykładów online w wymiarze 40 godzin. Wykłady zawierają cały materiał przedmiotu i nie jest to powtórzenie / nagranie zajęć, tylko zupełnie oddzielny materiał. Wykłady dodajemy sukcesywnie raz w tygodniu. Możesz z nich skorzystać w dowolnym, dogodnym dla Ciebie terminie i tyle razy ile masz potrzebę.
KOMENTARZE DO MATURY Z MATEMATYKI PODSTAWA
komentarz 1
W środę 8 maja uczniowie przystąpili do egzaminu maturalnego z matematyki na poziomie podstawowym. Matura w tym roku okazała się egzaminem stosunkowo nietrudnym. Większość zadań była standardowa i abiturienci mogli bardzo podobne zadania spotkać w arkuszach z poprzednich lat. Było jednak kilka mniej typowych zadań, z których rozwiązaniem uczniowie mogli mieć odrobinę kłopotów.
Podobnie jak rok temu, na egzaminie można było zdobyć czterdzieści sześć punktów, a dwadzieścia dziewięć z nich rozwiązując zadania zamknięte. Prawie wszystkie zadania zamknięte były typowe, choć na uwagę zasługuje zadanie osiemnaste, w którym należało ustalić prawdziwość pewnych zależności trygonometrycznych dla kąta rozwartego, umieszczonego w układzie współrzędnych. Nieco problemów mogło maturzystom sprawić także zadanie dwudzieste drugie, w którym należało obliczyć miarę pewnego kąta wpisanego.
Oczywiście na maturze nie zabrakło też kilku zadań otwartych, za które można było uzyskać siedemnaście punktów. Jednym z nich było zadanie na dowodzenie, a dotyczyło reszty z dzielenia pewnej liczby przez trzy. W innym z zadań należało rozwiązać równanie wielomianowe, w którym trzeba było posłużyć się metodą grupowania wyrazów. Wśród zadań otwartych nie zabrakło zadania dotyczącego ciągu arytmetycznego, zadania z prawdopodobieństwa oraz zadania z geometrii przestrzennej. To ostatnie dotyczyło ostrosłupów podobnych, a należało obliczyć stosunek pól ich powierzchni całkowitej. Zadanie dwudzieste czwarte dotyczyło geometrii analitycznej, a uczniowie musieli obliczyć długość boku pewnego równoległoboku. Najwięcej punktów, bo aż cztery, maturzyści mogli uzyskać za ostatnie zadanie w arkuszu, czyli zadanie optymalizacyjne. Było ono trudniejsze, niż rok temu i mogło niektórym uczniom przysporzyć pewnych kłopotów.
Poziom trudności tegorocznej matury z matematyki na poziomie podstawowym był podobny do poziomu matury z poprzedniego roku. Większość zadań była typowa, a tylko kilka zadań wymagało od abiturientów większego wysiłku intelektualnego Uczestnicy naszego kursu maturalnego na pewno zauważyli, że prawie wszystkie zadania z tegorocznej matury mają swój odpowiednik w materiałach, sprawdzianach czy maturach próbnych przygotowanych przez naszych wykładowców. W poniższych tabelach prezentujemy kilkanaście przykładów zadań z tegorocznej matury i ich odpowiedników z materiałów naszego kursu.
Nauczyciel matematyki Collegium Novum
Adam Naszydłowski
komentarz 2
8 maja odbył się egzamin maturalny z matematyki na poziomie podstawowym. Matura w tym roku była bardzo podobna do ubiegłorocznej. Większość zadań miała swoje odpowiedniki w arkuszach z poprzednich lat.
Była to ostatnia matura z okrojonym zakresem wymagań, jakich dokonano ze względu na pandemię (sprawdzała ona wiadomości i umiejętności określone w wymaganiach egzaminacyjnych na rok 2024).
Arkusz był skonstruowany zgodnie z nową formułą egzaminu, podobnie jak w ubiegłym roku oraz wszystkich próbnych maturach przygotowywanych przez CKE od marca 2022 roku. Zawierał zadania zamknięte (zadania wyboru wielokrotnego, zadania typu prawda-fałsz, zadania na dobieranie) oraz zadania otwarte (zadania z luką, zadania krótkiej lub rozszerzonej odpowiedzi).
Arkusz z matematyki na poziomie podstawowym zawierał ogółem 31 zadań. W tym zadanie 14, które stanowiło grupę zadań tzw. wiązkę tematyczną składającą się z 4 poleceń na temat funkcji kwadratowej oraz zadanie 25 łączące 2 polecenia dotyczące graniastosłupa.
Większość arkusza stanowiły zadania zamknięte, za rozwiązanie których można było uzyskać maksymalnie 29 punktów. Było w nim również 8 zadań otwartych, za rozwiązanie których można było uzyskać maksymalnie 17 punktów.
Zdecydowana większość zadań była standardowa, jednoetapowa, w których należało zastosować znany algorytm i nie powinny one sprawić maturzystom większych kłopotów.
Typowe zadania to między innymi zadanie 1 (interpretacja geometryczna wartości bezwzględnej), zadanie 2 (działania na potęgach), zadanie 4 (obliczanie logarytmów), zadanie 5 (wzory skróconego mnożenia), zadanie 6 (nierówność liniowa), zadanie 7 i 9 (równanie wymierne i wielomianowe), zadanie 12 (monotoniczność funkcji), zadanie 14 (własności i przekształcenia funkcji kwadratowej), zadanie 15 i 16 (ciąg arytmetyczny i geometryczny) czy zadanie 28 i 29 (średnia arytmetyczna i mediana).
Zadania otwarte krótkiej odpowiedzi (za 2 punkty) były dość przewidywalne. Zadanie 17 dotyczyło ciągu arytmetycznego i wymagało rozwiązania krótkiego układu dwóch warunków. Zadanie 24 z geometrii analitycznej, dwuetapowe, wykorzystujące wzory z karty wzorów dostępnej na maturze oraz zadanie 30 z rachunku prawdopodobieństwa, które można było rozwiązać nawet metodą wypisania właściwych zdarzeń losowych.
Zadaniem trudniejszym z zadań otwartych krótkiej odpowiedzi było zadanie 3 dotyczące podzielności z resztą. Uczniowie zwykle mają duże trudności z rozwiązywaniem zadań typu „wykaż, że”. Jednakże, dowodzenie algebraiczne własności liczb jest bardzo częstym przykładem zadania maturalnego i wielokrotnie ćwiczyliśmy to na zajęciach. Wśród 4 arkuszy omawianych na zajęciach, w trzech z nich, dowód algebraiczny dotyczył podzielności z resztą.
Wśród zadań, które mogły również sprawić uczniom trudność było np. zadanie 18 z trygonometrii, gdzie należało wykorzystać definicje i własności funkcji trygonometrycznych, aby wybrać dwie poprawne odpowiedzi. Podobnie zadanie 26 wymagało znajomości własności podobieństwa.
Zwykle trudniejsze dla uczniów są także zadania z geometrii (planimetrii, stereometrii), które wymagają zaplanowania strategii rozwiązania. Dużym ułatwieniem w zadaniu 25 ze stereometrii był gotowy rysunek graniastosłupa, co z pewnością pomogło wielu uczniom w poprawnym rozwiązaniu tego zadania.
Myślę, że zadanie 31 nie było dla uczniów na poziomie podstawowym łatwe. Było to zadanie optymalizacyjne rozszerzonej odpowiedzi (za 4 punkty), a niektórzy uczniowie z reguły nie podejmują się rozwiązywania takich zadań. Mam nadzieję jednak, że nasi słuchacze podjęli taką próbę, ponieważ we wszystkich czterech arkuszach, które ćwiczyliśmy na zajęciach, optymalizacja się pojawiła i dwukrotnie dotyczyła planimetrii.
Podsumowując, matura na poziomie podstawowym w 2024 roku była dość przewidywalna i zdecydowanie nie była wymagająca rachunkowo. Rozwiązania wielu zadań były krótkie, więc sprzyjały mniejszej liczbie popełnianych błędów. Uczestnicy kursu, którzy systematycznie uczęszczali na zajęcia z pewnością potwierdzą, że nie było na maturze zadań, które by ich zaskoczyły. Zadania takie liczyliśmy na zajęciach wielokrotnie.