Matematyka poziom maksymalnie zaawansowany (MAX)

Matematyka

  • Podstawowy
  • MMax
  • Rozszerzony

powtórzenie
uzupełnienie
usystematyzowanie

W Collegium Novum przygotowaliśmy dla Was 3 formy kursu przygotowującego do matury 2025 pod kątem poziomu i indywidualnych potrzeb, które są dostosowane do dalszych planów edukacyjnych:

  • Poziom podstawowy
  • Poziom rozszerzony
  • Poziom maksymalnie zaawansowany

WYBIERZ KURS

Matematyka

16:30-19:30

Poniedziałek

M

start 30.09.2024

ostatnie wolne miejsca!

183 GODZINY ZAJĘĆ

Łączna liczba godzin
Najlepsza oferta na rynku edukacyjnym!

WYKŁADY + ĆWICZENIA

27 spotkań po 4 godziny
= 108 godzin lekcyjnych

KONSULTACJE I SEMINARIA

DODATKOWE
12 godzin lekcyjnych
z wykładowcą

WARSZTATY

4 godziny jednorazowych warsztatów (różne do wyboru – zobacz w zakładce warsztaty)

MATERIAŁY DO KURSU

arkusze maturalne,
ćwiczenia + wykłady
sprawdziany
próbne matury

DZIENNICZEK

pobieranie materiałów do nauki,
kontakt z wykładowcą,
sprawdzanie swoich ocen i sprawdzanie,
co jest zadane jako praca domowa
nagrania wykładów

PRÓBNA MATURA

Zewnętrzna matura próbna
4 godziny lekcyjne

PRACA WŁASNA

+ ze Skryptem w postaci elektronicznej
30 godzin lekcyjnych
+ z Zestawami Zadań Testowych
w postaci elektronicznej:
25 godzin lekcyjnych

NAGRANIA WYKŁADÓW

możliwość wykupienia dodatkowego dostępu do 40 godzin zarejestrowanych wykładów wybranego przedmiotu

DLA KOGO

Kursy PR MAX przygotowaliśmy dla tych uczniów, którzy chcą wyjść poza schematyczne zadania maturalne z matematyki na poziomie rozszerzonym, dla tych, którzy myślą kreatywnie i są gotowi rozwiązywać zadania na najwyższym poziomie wymagań egzaminacyjnych. To oferta przede wszystkim dla tych, którzy wybierają się na studia techniczne lub finansowe i w związku z tym oczekują bardzo wysokiego wyniku na egzaminie maturalnym.
Kto zyska najwięcej na kursie maturalnym z matematyki PR MAX w warszawskim Collegium Novum:

  • Maturzyści przystępujący do egzaminu dojrzałości w roku 2025, którzy w procesie rekrutacyjnym na kierunki ścisłe są zobowiązani do uzyskania wysokiego wyniku matury z matematyki na poziomie rozszerzonym;
  • Maturzyści przystępujący do egzaminu dojrzałości w roku 2026 (trzecioklasiści).
  • Maturzyści z lat ubiegłych, którzy pragną poprawić swoje wyniki maturalne.

Ponadto kurs maturalny przygotowujący do egzaminu z matematyki w warszawskim Collegium Novum jest:

  • dla każdego, kto chce uporządkować lub poszerzyć wiedzę z zakresu wymagań maturalnych obowiązujących na egzaminie z matematyki, a także zdobyć lub utrwalić umiejętności praktyczne podlegające ocenie na egzaminie,
  • dla osób gotowych w mobilizującym do nauki gronie kolegów i koleżanek podnosić swoje umiejętności,
  • dla tych, którzy w sposób systematyczny i bez presji czasu chcą przygotować się do egzaminu.
O KURSIE

Organizatorem kursu jest Collegium Novum – Niepubliczna Placówka Kształcenia Ustawicznego wpisana do rejestru placówek oświatowych pod numerem 1241K.

Nasze biuro rekrutacyjne mieści się przy ulicy Polnej 10/14 lok. 13 w Warszawie. Zajęcia, od jesieni 2024 roku (w związku z rozwojem placówki), odbywają się w nowym miejscu – XXVII LO im. Tadeusza Czackiego przy ulicy Polnej 5 w Warszawie.

Tworząc program maturalnego kursu matematyki PR MAX na rok 2025, uwzględniliśmy zmiany w podstawie programowej dotyczące nauczania matematyki w szkole ponadpodstawowej oraz wytyczne Centralnej Komisji Egzaminacyjnej do wymagań egzaminacyjnych, kryteriów oceniania oraz konstrukcji nowych arkuszy maturalnych.

Kurs maturalny z matematyki Warszawa – matematyka poziom rozszerzony MAX

Na kurs ten przeznaczone są 183 godziny lekcyjne.

Składniki kursu:

  • zajęcia z wykładowcą (wykład + ćwiczenia): 27 spotkań po 4 godziny = 108 godzin lekcyjnych;
  • konsultacje/repetytoria z wykładowcą: 12 godzin lekcyjnych;
  • praca własna ze skryptem w postaci elektronicznej: 30 godzin lekcyjnych;
  • praca własna z Zestawami Zadań Testowych w postaci elektronicznej: 25 godzin lekcyjnych;
  • Jednorazowe Warsztaty Umiejętności: 4 godziny lekcyjne;
  • zewnętrzna matura próbna: 4 godziny lekcyjne.

Łącznie: 124 godziny zajęć z wykładowcą w szkole, 55 godzin pracy własnej na wskazanych materiałach Collegium Novum, 4 godziny warsztatów oraz duża 4-godzinna matura próbna.

Specjalny kurs maturalny z matematyki na poziomie rozszerzonym w warszawskim Collegium Novum – F.A.Q (najczęściej zadawane pytania)

Czym różnią się zajęcia PR MAX od zajęć na standardowym poziomie rozszerzonym?

Jeśli chodzi o poszczególne składniki kursu (patrz: konstrukcja kursu oraz materiały do kursu na PR), to zajęcia PR MAX i standardowego kursu matematyki na poziomie rozszerzonym nie różnią się od siebie. Na zajęciach PR MAX jednak mniejszą wagę przywiązujemy do powtarzania teorii i ćwiczeń wstępnych, żeby skupić się na   rozwiązywaniu zadań maturalnych: ciekawych, trudnych, z gwiazdkami. Tempo prowadzenia zajęć PR MAX jest szybsze, a poziom trudności po prostu wyższy. W części grup PR MAX nauczycielami będą wykładowcy akademiccy związani z uczelniami takimi jak, np.: Politechnika Warszawska czy Uniwersytet Warszawki, SGGW i UKSW.

Czy dam sobie radę w grupie PR MAX?

Zajęcia w grupach PR MAX rekomendujemy osobom, które w szkole bez większych problemów radzą sobie z matematyką na poziomie rozszerzonym.

Jak mam się zapisać do grupy PR MAX?

Przede wszystkim sprawdź, czy pasują Ci zaproponowane przez nas terminy zajęć grup PR+. Wypełniając formularz zgłoszeniowy, zaznacz, że chcesz uczęszczać do grupy PR MAX. Następnie wyślij formularz. Jeśli masz pytania – dzwoń lub pisz na nasz adres kursów maturalnych z matematyki w Warszawie i zaufaj ekspertom z Collegium Novum, którzy służą Ci pomocą w wyborze kursu.

CO ZYSKUJESZ
  • dobrze przygotujesz się do egzaminu maturalnego, co da Ci poczucie pewności i bezpieczeństwa na egzaminie,
  • dokładnie powtórzysz i utrwalisz wiedzę obejmującą cztery lata nauki w szkole średniej pod kątem egzaminu,
  • uzupełnisz zaległości i braki w edukacji oraz poszerzysz i usystematyzujesz wiadomości z danego zakresu wymagań egzaminacyjnych,
  • przygotujesz się do matury z przedmiotów (i poziomów), których nie realizowałeś/nie realizowałaś w szkole (np. w ostatniej klasie),
  • wysoki poziom nauczania oraz kompetentni nauczyciele zmobilizują Cię do nauki oraz dadzą Ci gwarancję dobrego przygotowania do matury,
  • sporządzisz dokładne notatki i otrzymasz materiały ćwiczeniowe i powtórzeniowe,
  • będziesz się uczyć w przyjaznej i miłej atmosferze. Nie robimy drugiej szkoły, traktujemy Was jak ludzi dorosłych, którzy wiedzą, po co do nas przyszli:).
MATERIAŁY

Wszystkie poniżej wymienione materiały są wliczone w cenę kursu.

  • Materiały drukowane – kursant otrzymuje zestawy zadań wraz z kluczem odpowiedzi. Materiał ten zawiera w sobie również zadania do prac domowych.
  • Skrypt – to dokument w postaci elektronicznej przypisany do danych zajęć, przeznaczony do pracy własnej. Zawiera zagadnienia teoretyczne (definicje, twierdzenia, wzory), liczne przykłady rozwiązań typowych zadań maturalnych oraz rozwiązania niektórych zadań maturalnych wraz z komentarzem „czego oczekuje egzaminator”.
  • Zestawy Zadań Testowych – to kolejne dokumenty w postaci elektronicznej przypisane do danego wykładu, przeznaczone do pracy własnej. Zawierają one kilkanaście/kilkadziesiąt zadań testowych wraz z kluczem odpowiedzi.
  • Tablice Wzorów – udostępnianie w formie zarówno elektronicznej w Dzienniczku, jak również w postaci papierowej na wykładach.

Nasz kurs matematyki na poziomie rozszerzonym w warszawskim Collegium Novum to dobry wybór dla tych, którzy chcą zdać egzamin maturalny, osiągając jak najwyższy wynik. To także świetna propozycja dla tych, którzy obawiają się, że zwykłe korepetycje z matematyki na poziomie rozszerzonym mogą im nie wystarczyć.

DODATKOWO OTRZYMUJESZ
  • indywidualne konsultacje z wykładowcą przed lub po zajęciach (bez konieczności zapisywania się);
  • regularne sprawdziany pokazujące postępy w nauce;
  • wystarczającą do przygotowania liczbę arkuszy maturalnych – rozwiążemy ponad 20 arkuszy maturalnych (będą one w „rozdrobnionej” formie, pogrupowane w tematyczne sekcje maturalne);
  • możliwość wykupienia dodatkowego kursu Ostatni Trening (w styczniu), podczas którego rozwiążemy około 10 dodatkowych arkuszy maturalnych;
  • dostęp do elektronicznego Dzienniczka, który umożliwia pobieranie materiałów do nauki, kontakt z wykładowcą, sprawdzanie swoich ocen oraz  tego,  co jest zadane jako praca domowa;
  • nowoczesną formę edukacji opartą m.in. na prezentacjach multimedialnych;
  • regularnie sprawdzane prace domowe;
  • zestawy do samodzielnej nauki;
  • możliwość odpracowania zajęć w przypadku nieobecności.
NOWOŚĆ: NAGRANIA WYKŁADÓW Z MATEMATYKI ROZSZERZONEJ

Od roku szkolnego 2024/2025 wprowadzamy możliwość dokupienia do regularnego kursu dodatkowych wykładów online w wymiarze 40 godzin. Wykłady zawierają cały materiał przedmiotu i nie jest to powtórzenie / nagranie zajęć, tylko zupełnie oddzielny materiał.  Wykłady dodajemy sukcesywnie raz w tygodniu. Możesz z nich skorzystać w dowolnym, dogodnym dla Ciebie terminie i tyle razy ile masz potrzebę.

KOMENTARZE DO MATURY Z MATEMATYKI

MATURA 2024

poziom podstawowy

W środę 8 maja uczniowie przystąpili do egzaminu maturalnego z matematyki na poziomie podstawowym. Matura w tym roku okazała się egzaminem stosunkowo nietrudnym. Większość zadań była standardowa i abiturienci mogli bardzo podobne zadania spotkać w arkuszach z poprzednich lat. Było jednak kilka mniej typowych zadań, z których rozwiązaniem uczniowie mogli mieć odrobinę kłopotów.
Podobnie jak rok temu, na egzaminie można było zdobyć czterdzieści sześć punktów, a dwadzieścia dziewięć z nich rozwiązując zadania zamknięte. Prawie wszystkie zadania zamknięte były typowe, choć na uwagę zasługuje zadanie osiemnaste, w którym należało ustalić prawdziwość pewnych zależności trygonometrycznych dla kąta rozwartego, umieszczonego w układzie współrzędnych. Nieco problemów mogło maturzystom sprawić także zadanie dwudzieste drugie, w którym należało obliczyć miarę pewnego kąta wpisanego.
Oczywiście na maturze nie zabrakło też kilku zadań otwartych, za które można było uzyskać siedemnaście punktów. Jednym z nich było zadanie na dowodzenie, a dotyczyło reszty z dzielenia pewnej liczby przez trzy. W innym z zadań należało rozwiązać równanie wielomianowe, w którym trzeba było posłużyć się metodą grupowania wyrazów. Wśród zadań otwartych nie zabrakło zadania dotyczącego ciągu arytmetycznego, zadania z prawdopodobieństwa oraz zadania?z geometrii przestrzennej. To ostatnie dotyczyło ostrosłupów podobnych, a należało obliczyć stosunek pól ich powierzchni całkowitej. Zadanie dwudzieste czwarte dotyczyło geometrii analitycznej, a uczniowie musieli obliczyć długość boku pewnego równoległoboku. Najwięcej punktów, bo aż cztery, maturzyści mogli uzyskać za ostatnie zadanie w arkuszu, czyli zadanie optymalizacyjne. Było ono trudniejsze, niż rok temu i mogło niektórym uczniom przysporzyć pewnych kłopotów.
Poziom trudności tegorocznej matury z matematyki na poziomie podstawowym był podobny do poziomu matury z poprzedniego roku. Większość zadań była typowa, a tylko kilka zadań wymagało od abiturientów większego wysiłku intelektualnego Uczestnicy naszego kursu maturalnego na pewno zauważyli, że prawie wszystkie zadania z tegorocznej matury mają swój odpowiednik w materiałach, sprawdzianach czy maturach próbnych przygotowanych przez naszych wykładowców. W poniższych tabelach prezentujemy kilkanaście przykładów zadań z tegorocznej matury i ich odpowiedników z materiałów naszego kursu.

Nauczyciel matematyki Collegium Novum
Adam Naszydłowski


 

Matura z matematyki 2024 – poziom podstawowy – komentarz 2
8 maja odbył się egzamin maturalny z matematyki na poziomie podstawowym. Matura w tym roku była bardzo podobna do ubiegłorocznej. Większość zadań miała swoje odpowiedniki w arkuszach z poprzednich lat.
Była to ostatnia matura z okrojonym zakresem wymagań, jakich dokonano ze względu na pandemię (sprawdzała ona wiadomości i umiejętności określone w wymaganiach egzaminacyjnych na rok 2024).
Arkusz był skonstruowany zgodnie z nową formułą egzaminu, podobnie jak w ubiegłym roku oraz wszystkich próbnych maturach przygotowywanych przez CKE od marca 2022 roku. Zawierał zadania zamknięte (zadania wyboru wielokrotnego, zadania typu prawda-fałsz, zadania na dobieranie) oraz zadania otwarte (zadania z luką, zadania krótkiej lub rozszerzonej odpowiedzi).
Arkusz z matematyki na poziomie podstawowym zawierał ogółem 31 zadań.  W tym zadanie 14, które stanowiło grupę zadań tzw. wiązkę tematyczną składającą się z 4 poleceń na temat funkcji kwadratowej oraz zadanie 25 łączące 2 polecenia dotyczące graniastosłupa.
Większość arkusza stanowiły zadania zamknięte, za rozwiązanie których można było uzyskać maksymalnie 29 punktów. Było w nim również 8 zadań otwartych, za rozwiązanie których można było uzyskać maksymalnie 17 punktów.
Zdecydowana większość zadań była standardowa, jednoetapowa, w których należało zastosować znany algorytm i nie powinny one sprawić maturzystom większych kłopotów.
Typowe zadania to między innymi zadanie 1 (interpretacja geometryczna wartości bezwzględnej), zadanie 2 (działania na potęgach), zadanie 4 (obliczanie logarytmów), zadanie 5 (wzory skróconego mnożenia), zadanie 6 (nierówność liniowa), zadanie 7 i 9 (równanie wymierne i wielomianowe), zadanie 12 (monotoniczność funkcji), zadanie 14 (własności i przekształcenia funkcji kwadratowej), zadanie 15 i 16 (ciąg arytmetyczny i geometryczny) czy zadanie 28 i 29 (średnia arytmetyczna i mediana).
Zadania otwarte krótkiej odpowiedzi (za 2 punkty) były dość przewidywalne. Zadanie 17 dotyczyło ciągu arytmetycznego i wymagało rozwiązania krótkiego układu dwóch warunków. Zadanie 24 z geometrii analitycznej, dwuetapowe, wykorzystujące wzory z karty wzorów dostępnej na maturze oraz zadanie 30 z rachunku prawdopodobieństwa, które można było rozwiązać nawet metodą wypisania właściwych zdarzeń losowych.
Zadaniem trudniejszym z zadań otwartych krótkiej odpowiedzi było zadanie 3 dotyczące podzielności z resztą. Uczniowie zwykle mają duże trudności z rozwiązywaniem zadań typu „wykaż, że”. Jednakże, dowodzenie algebraiczne własności liczb jest bardzo częstym przykładem zadania maturalnego i wielokrotnie ćwiczyliśmy to na zajęciach. Wśród 4 arkuszy omawianych na zajęciach, w trzech z nich, dowód algebraiczny dotyczył podzielności z resztą.
Wśród zadań, które mogły również sprawić uczniom trudność było np. zadanie 18 z trygonometrii, gdzie należało wykorzystać definicje i własności funkcji trygonometrycznych, aby wybrać dwie poprawne odpowiedzi. Podobnie zadanie 26 wymagało znajomości własności podobieństwa.
Zwykle trudniejsze dla uczniów są także zadania z geometrii (planimetrii, stereometrii), które wymagają zaplanowania strategii rozwiązania. Dużym ułatwieniem w zadaniu 25 ze stereometrii był gotowy rysunek graniastosłupa, co z pewnością pomogło wielu uczniom w poprawnym rozwiązaniu tego zadania.
Myślę, że zadanie 31 nie było dla uczniów na poziomie podstawowym łatwe. Było to zadanie optymalizacyjne rozszerzonej odpowiedzi (za 4 punkty), a niektórzy uczniowie z reguły nie podejmują się rozwiązywania takich zadań. Mam nadzieję jednak, że nasi słuchacze podjęli taką próbę, ponieważ we wszystkich czterech arkuszach, które ćwiczyliśmy na zajęciach, optymalizacja się pojawiła i dwukrotnie dotyczyła planimetrii.
Podsumowując, matura na poziomie podstawowym w 2024 roku była dość przewidywalna i zdecydowanie nie była wymagająca rachunkowo. Rozwiązania wielu zadań były krótkie, więc sprzyjały mniejszej liczbie popełnianych błędów. Uczestnicy kursu, którzy systematycznie uczęszczali na zajęcia z pewnością potwierdzą, że nie było na maturze zadań, które by ich zaskoczyły. Zadania takie liczyliśmy na zajęciach wielokrotnie.

 

Nauczyciel Collegium Novum

Elżbieta Pencak

COLLEGIUM NOVUM – MATURALNIE NAJLEPSI!

Matematyka

P

R

M

Podstawowy

Rozszerzony

Max

Wos

R

Rozszerzony

Język polski

P

R

Podstawowy

Rozszerzony

Geografia

R

Rozszerzony

Fizyka

R

Rozszerzony

Historia

R

Rozszerzony

Biologia

R

Rozszerzony

Historia sztuki

R

Rozszerzony

Język angielski

P

R

Podstawowy

Rozszerzony

Chemia

R

Rozszerzony