W Collegium Novum mamy dla Was kurs przygotowujący do Matury 2025, uwzględniający indywidualne potrzeby i plany związane z dalszą edukacją.
WYBIERZ KURS
start 30.09.2024
grupa ruszyła – ostatnie wolne miejsca – możliwość dopisania
Historia sztuki poziom rozszerzony
powtórzenie
uzupełnienie
usystematyzowanie
W Collegium Novum mamy dla Was kurs przygotowujący do Matury 2025, uwzględniający indywidualne potrzeby i plany związane z dalszą edukacją.
WYBIERZ KURS
130 GODZIN ZAJĘĆ
To łączna liczba godzin kursu z historii sztuki
Najlepsza oferta na rynku edukacyjnym!
WYKŁADY + ĆWICZENIA
26 spotkań po 4 godziny
razem 104 godziny lekcyjne
MATERIAŁY DO KURSU
arkusze maturalne,
ćwiczenia + wykłady
sprawdziany
próbne matury
KONSULTACJE i SEMINARIA
DODATKOWE
14 godzin lekcyjnych
z nauczycielem!
WARSZTATY
Jednorazowe
Warsztaty Umiejętności
4 godziny lekcyjne
DZIENNICZEK
pobieranie materiałów do nauki,
sprawdzanie swoich ocen i sprawdzanie,
co jest zadane jako praca domowa
PRÓBNA MATURA
Zewnętrzna matura próbna
4 godziny lekcyjne
NAGRANIA WYKŁADÓW
+ możliwość dodatkowego wykupienia dostępu do 40 godzin zarejestrowanych wykładów wybranego przedmiotu
Ponadto wszystkim:
Organizatorem kursu jest Collegium Novum – Niepubliczna Placówka Kształcenia Ustawicznego wpisana do rejestru placówek oświatowych pod numerem 1241K.
Nasze biuro rekrutacyjne mieści się przy ulicy Polnej 10/14 lok. 13 w Warszawie. Zajęcia, od jesieni 2024 roku (w związku z rozwojem placówki), odbywają się w nowym miejscu – XXVII LO im. Tadeusza Czackiego przy ulicy Polnej 5 w Warszawie.
Tworząc program maturalnego kursu historii sztuki na rok 2025, uwzględniliśmy zmiany w podstawie programowej dotyczące nauczania historii sztuki w szkole ponadpodstawowej oraz wytyczne Centralnej Komisji Egzaminacyjnej do wymagań egzaminacyjnych, kryteriów oceniania oraz konstrukcji nowych arkuszy maturalnych.
Maturalny kurs historii sztuki to 130 godzin lekcyjnych, na które składają się:
Każdy uczestnik kursu:
Jest to jedyny tak profesjonalny kurs z tego obszernego przedmiotu.
W ramach zajęć są ćwiczone wszystkie sprawności oceniane na egzaminie maturalnym. Na zajęciach uczniowie oglądają liczne reprodukcje oraz otrzymują wydruki prezentacji multimedialnych z wykładami.
W programie kursu jest wyjście do muzeum.
Zajęcia prowadzi nauczyciel i egzaminator OKE.
Kurs prowadzony jest w systemie całorocznym. W trakcie zajęć wykorzystujemy nowoczesne techniki i materiały dydaktyczne. Są nimi w szczególności prezentacje multimedialne oraz „strefa kursanta” – platforma wymiany materiałów i informacji oraz e-strefa egzaminacyjna. Wszystko to ma na celu umożliwienie kursantowi maksymalnego wykorzystania oferowanych zajęć.
Na pierwszych zajęciach uczniowie otrzymują autorski program zajęć, którego treści są oparte na wymaganiach egzaminacyjnych (opisanych w Informatorze CKE), mających swoje źródło w podstawie programowej nauczania historii sztuki, oraz naszym doświadczeniu. Do programu dołączony jest harmonogram zajęć.
Sposób nauczania
Forma mieszana (wykłady, ćwiczenia, seminarium, konsultacje, sprawdziany, wyjście do muzeum, matura próbna):
Oczekiwane rezultaty po kursie:
Na każdych zajęciach kursanci otrzymują fragment materiału kursowego w postaci wydruku (dotyczącego właśnie omawianych tematów). Z tych poszczególnych fragmentów materiału teoretycznego powstaje spójny i bardzo obszerny skrypt (ponad 300 stron), umożliwiający przypomnienie i powtórzenie najważniejszych zagadnień w krótkim czasie.
Materiały do ćwiczeń i wykładów opracowuje nauczyciel:
Egzamin odbył się 22 maja 2024 o godzinie 14:00 i trwał 180 minut, a maksymalna liczba punktów do zdobycia to 60. W nowej formule matury (2023) zwracano uwagę na umiejętność formułowania samodzielnych argumentów dotyczących twórczości wybitnych artystów oraz stosowania specjalistycznych terminów związanych ze sztuką.
Złożoność Pytań: Tegoroczny egzamin wydaje się być trudniejszy pod względem analizy i interpretacji dzieł sztuki, co wymagało głębszego zrozumienia kontekstu historycznego i kulturowego.
Zakres Materiału: Większy nacisk na współczesne i mniej popularne style oraz artystów spoza Europy mógł przysporzyć trudności uczniom, którzy skupili się głównie na klasycznych epokach.
Umiejętności Krytyczne: Wymagana była większa umiejętność krytycznego myślenia i formułowania samodzielnych argumentów, co mogło być wyzwaniem dla uczniów przyzwyczajonych do bardziej schematycznych odpowiedzi.
Poniżej przykład jednego z najmniej popularnych obrazów Giorgione z 1505 roku, który jest prezentowany od lat na kursach maturalnych z historii sztuki, a który w tym roku został po raz pierwszy wykorzystany w arkuszach maturalnych.
Jeśli chodzi o wypracowanie, które jest ostatnim zadaniem maturalnym to w tym roku zawierało dwa tematy do wyboru
Temat 1.
Artystów […] intrygowało zarówno to, co lustro odbija, jak i to, co symbolizuje.
Michael Bird, 100 idei, które zmieniły sztukę, Londyn 2012.
Odwołując się do powyższego cytatu, omów sposoby, w jakich artyści wykorzystywali motyw
zwierciadła w swoich dziełach. W swojej pracy odwołaj się do trzech dzieł malarskich
pochodzących od średniowiecza do XX wieku.
Temat 2.
W architekturze XIX wieku można odnaleźć elementy zaczerpnięte ze sztuki epok
wcześniejszych. Na przykładzie trzech dzieł architektury z XIX wieku rozważ, w jaki sposób architekci inspirowali się sztuką epok wcześniejszych.
W przypadku pierwszego tematu można było uwzględnić Venus z lustrem czy Panny dworskie Diego Velázqueza, Portret małżonków Arnolfinich Jana van Eycka czy Czesząca się Władysława Ślewińskiego.
Odnośnie tematu drugiego maturzyści mogli posłużyć się przykładami takimi jak neorenesans – Kościół św. Karola Boromeusza w Warszawie , neogotyk – Parlament w Londynie czy styl neoromański, którego przykładem może być Marshall Field Wholesale Store w Chicago z 1885 roku architekta Henryego Hobsona Richardsona -rozebrany w 1930 roku.
Poza przygotowaniem na kursie maturalnym, o wynikach świadczą też pasja do sztuki i wiele godzin samodzielnej nauki. Matura z tego roku zaowocowała wynikami na poziomie 45-98 %.
Tegorocznym maturzystom życzymy wielu sukcesów i spełnienia artystycznych marzeń tym, którzy podjęli wyzwanie zmierzenia się z historią sztuki.
Kursy maturalne historia sztuki Warszawa są nieocenioną pomocą podczas przygotowania do matury. Oferowany kurs obejmuje 130 godzin zajęć dostosowanych do wymagań egzaminacyjnych. Składa się z wykładów, ćwiczeń, a także dodatkowych konsultacji z nauczycielami, co zapewnia kompleksowe przygotowanie.
Nasze kursy maturalne historia sztuki Warszawa to 26 spotkań, każde po 4 godziny lekcyjne, co daje razem 104 godziny intensywnych zajęć dydaktycznych. Podczas kursu skupiamy się zarówno na teoretycznych, jak i praktycznych aspektach egzaminu, aby uczestnicy mogli jak najlepiej przyswoić materiał. Kurs obejmuje:
To wyjątkowa oferta kursów maturalnych z historii sztuki w Warszawie, dzięki temu uczniowie mogą poczuć się pewnie podczas egzaminu.
Każdy kursant otrzymuje materiały do nauki w formie elektronicznej i drukowanej. Program kursu maturalnego z historii sztuki w Warszawie oferuje możliwość dokupienia dostępu do dodatkowych 40 godzin wykładów z wybranego przedmiotu. To doskonałe wsparcie dla każdej osoby przygotowującej się do matury z historii sztuki w Warszawie. Wszyscy kursanci korzystają także z dzienniczka ucznia, gdzie mogą pobierać dodatkowe materiały, sprawdzać swoje oceny oraz śledzić zadania domowe. Dodatkowo organizujemy zewnętrzną maturę próbną, co daje możliwość sprawdzenia swoich sił przed właściwym egzaminem.
Proponowane kursy maturalne z historii sztuki w Warszawie to nie tylko solidna wiedza, ale także praktyczne przygotowanie do egzaminu. Uczestnicy uczą się analizować zjawiska artystyczne oraz poprawnie formułować wypowiedzi pisemne, co jest niezbędne na maturze.
Oferujemy więcej niż tylko przygotowanie do matury z historii sztuki w Warszawie. Zachęcamy do zapoznania się, jakie kursy maturalne Warszawa oferujemy.
COLLEGIUM NOVUM – MATURALNIE NAJLEPSI!